Čistec (2010-2012)

Kód: SV11-072 | Autor: Šiktanc, Karel & Koblasa, Jan
Sbírka veršů významného českého básníka s výtvarným doprovodem Jana KoblasyDetailní informace
Cena350 Kč
Dostupnost: Skladem
Popis Karel Šiktanc kdysi poznamenal, že pro jeho dnešní tvorbu je podstatné a naléhavé vracet se k samotným kořenům slov, znovu objevovat jejich uhrančivost a neotřelost, být s nimi v co nejužším kontaktu a stále s nimi "němě, potichu pracovat". I ve sbírce "Čistec" autor toto krédo důsledně zachovává. Naznačuje konečně toto směřování i v samotném titulu, kde obnovuje český přírodopisný název hluchavkovité rostliny a prostřednictvím tohoto jména pak popisuje a hledá alespoň nějaký pevný bod v rozporuplném systému současného světa. Čistec je tedy určitým symbolem, jenž pokorně a přesto s neodolatelnou vnitřní naléhavostí nutí básníka znovu v sobě oživit třeba vzpomínky na krajinu, kde vyrůstal, kde "běhal kdysi na haldách kolem Kladna" a hrál fotbal za vesnickou rezervu. Poezie se tak pro Šiktance stává výsostným jazykovým územím, které má ještě spoustu neprobádaných prostorů a možností, a to i z toho důvodu, že "údělem básníka je i křísit i bystřit i posvěcovat řeč."
Místo
Praha
Nakladatelství
Karolinum
Rok
2012
Ilustrace
Jan Koblasa
Vydání
1
Počet stran
60
Formát
21 cm
Jazyk
cz
Vazba
obrož
Stav
nečtená, intaktní

Praktické rady

Dozvíte se v naší poradně

Jak správně pečovat o knihy?

Jak hodnotit stav knih a jak správně knihy nabízet do antikvariátu?

Novinky na váš e-mail

Buďte o krok napřed! Nové knihy na skladě pravidelně v e-mailu.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Analytické
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Google
OK
Odmítnout
Facebook
OK
Odmítnout