Historická sídla antikvariátu Kant

Náš antikvariát nebyl vždy na adrese Opatovická 24, Praha 1. Původně se nacházel v Žitné. V roce 1950 se přestěhoval do Ječné.

Po roce 1989 proběhla privatizace a antikvariát se stal majetkem společnosti Akant – Akademické knihkupectví a antikvariát, s.r.o. Avšak po roce se přihlásila restituentka, dcera knihkupce Topiče, který vlastnil prodejnu v Ječné ulici. Antikvariát dostal výpověď a přestěhoval se do Topičova knihkupectví na Národní třídě na Praze 1.

Bohužel o Topičův dům se po roce přihlásil restituent, vnuk majitele, a antikvariát dostal druhou výpověď. Výpověď dostalo i nakladatelství Československý spisovatel, které sídlilo nad prodejnou. Ředitel nakladatelství v té době přišel za mnou, jako ekonomickým náměstkem Státního pedagogického nakladatelství, zda bych nakladatelství neuchýlil v té velké palácové budově v Ostrovní ulici. Potřeboval zůstat na Praze 1, stěhování někam do Nuslí mu nevyhovovalo. Vyhověl jsem žádosti, nakladatelství zabralo prostory v nejvyšším podlaží paláce SPN a antikvariát se nastěhoval do bývalé knihvazačské dílny v nedaleké Opatovické ulici, kde sídlí dodnes. Všichni byli spokojeni, mít adresu na Praze 1, to v té době chtěl každý.

Tenkrát jsem netušil, že po roce opustím místo v SPN a dostanu nabídku nastoupit právě do antikvariátu Kant jako její vedoucí a později i spolumajitel.

(na fotografii záběr do interiéru antikvariátu v době, kdy sídlil v Ječné ulici.)

© Milo Burdátš

Praktické rady

Dozvíte se v naší poradně

Jak správně pečovat o knihy?

Jak hodnotit stav knih a jak správně knihy nabízet do antikvariátu?

Novinky na váš e-mail

Buďte o krok napřed! Nové knihy na skladě pravidelně v e-mailu.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Analytické
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Google
OK
Odmítnout
Facebook
OK
Odmítnout